neděle 30. listopadu 2014

Co pro mě znamenají Vánoce

Tři ženy, tři vánoční příběhy a pohledy... Jsme zvědaví na vaše komentáře!


Lucka
Vánoce a celý advent pro mne představují nejhezčí část roku. Mám to tak od dětství a pořád se mě to drží (i přesto, že mám na Štědrý den narozeniny) :-D
Nepatřím k lidem, kteří uklízejí či shání dárky na poslední chvíli (využívám nákupy přes internet), a proto mám čas si zajít na vánoční trhy, chodit po návštěvách...prostě nasávat (nejen) tu atmosféru:-) 
Od loňského roku se na Vánoce dívám očima své dcery Elenky a je to úžasný pocit. Letos jsem si dala za úkol si osvěžit koledy, abychom si mohly spolu zazpívat. Pouštění světýlek a zdobení perníčků si vyzkoušíme v našem centru a pak na ostro s tatínkem doma. Ještě musím vymyslet, jak zabezpečit vánoční stromeček, protože až uvidí světýlka a ozdoby, určitě se na něj vrhne:-) Moc se těším…

Přeji všem vánoční pohodu a v novém roce hlavně zdraví


DSC_2690.JPG

Míša
První věc, když někdo řekne Vánoce, tak se mi vybaví koledy, smích, dětství, štěstí, kouzlo, rolničky… takhle bych mohla pokračovat. Miluju kupování vánočních dárků, ráda vymýšlím a obdarovávám své přátele, bohužel někdy i na poslední chvíli. Nutno přiznat, že k vánocům patří i trocha té práce a spěchu, ale hold bez nastrojeného bytečku to nejde. Už na první adventní neděli mám naklizeno, vchodové dveře zdobí vánoční věnec, byt je odekorován různými ozdobami, nejčastěji to jsou andílci, které miluju, na stole čeká k zapálení první svíčka na adventním věnci. Pak přichází na řadu cukroví, to neodmyslitelně k vánocům patří. Co bych pro své milované neudělala, že?

Ráda vzpomínám na Vánoce z mého dětství a hrozně jsem se bála prvních Vánoc, které budu trávit jinde než tam, kde jsem byla zvyklá. Bála jsem se, že to nebude ono, že ono kouzlo zůstane tam. Vůbec to není pravda, byť jsem chvílemi byla v myšlenkách ve svém rodném domě, tak můžu říct, že jedny z nejkrásnějších Vánoc jsem zažila, když jsem byla já tou „hospodyňkou“ , která vše s láskou připravovala, byla tou „mámou“ a vytvářela to ono „kouzlo“ pro svou malou dceru, tak jako se ho snažila vykouzlit moje máma. Naše první společné Vánoce v novém bytečku a ve třech budou patřit k těm nejkrásnějším chvílím. Jo a to kouzlo… to není rodným domem, či ozdobami, či jiným hmotným statkem…. to kouzlo, jsem si odnesla sebou …

Všem přeji krásné vánoční svátky a dovolte si trošku zasnít se, stát se na chvíli dítětem a mít úsměv na tváři.

PS: vánoční koledy si pouštím už někdy v srpnu, to jenom pro jistotu, ať se CD nezapráší.




Zuzka
K Vánocům nemám nijak vřelý vztah, tedy aspoň k těm, které se nám snaží naservírovat obchody, televize atd. Co se musí, co se nesmí... Pro mě je mnohem přijatelnější představa klidu a míru, rozjímání, dlouhých procházek - a klidně i půstu namísto hodování. Nejraději bych se začátkem prosince přestěhovala někam na horskou chatu a zůstala tam aspoň do února. Nicméně... aby to zas nevyznělo špatně, stejně vždycky zjihnu, když si doma pověsíme světýlka a zapálíme svíčky, samozřejmě si s chutí dám cukroví (bramborový salát a kapra ráda přenechám jiným), ráda vymýšlím dárky pro ostatní (a bláhově čekám, čím mě překvapí oni) a rok co rok se těším na voňavý svařák a vůni jehličí. Asi ještě nenastal ten správný čas - možná letos budu mít možnost se na celé to kouzlo podívat očima malého Štěpánka a začnou se mi Vánoce a vše okolo líbit. A když ne letos, tak možná příští rok... nebo ten přespříští... jsem skeptik, ale léčím se :)
Ať už pro vás Vánoce znamenají vrchol roku, sváteční dobu nebo jen volno v práci, přeji vám, ať si to užijete podle svých představ a bez výčitek. Do nového roku pak spoustu zdraví, štěstí a lásky!



















Žádné komentáře:

Okomentovat